Samochody z najlepszymi skrzyniami biegów – które modele mają dobre przekładnie automatyczne?

odpowiednia skrzynia biegów dla samochodu

Jeszcze do niedawna automatyczne przekładnie nie były chętnie wybierane przez europejskich kierowców. Obecnie ich rynkowy udział zaczął dynamicznie rosnąć. Kierowcy zaczęli je doceniać przez wyższy komfort jazdy i coraz lepszej jej dynamice. Wśród różnych konstrukcji, zwróćmy uwagę na te bezstopniowe i zautomatyzowane skrzynie z dwoma, w większości przypadków mokrymi sprzęgłami, a także hydrokinetyki. Nie wszystkie wykazują się najwyższą wytrzymałością, dlatego w tym artykule opowiemy o modelach samochodów, które na swoim wyposażeniu mają najlepsze automatyczne skrzynie biegów.

Mercedes – 722.4 oraz 722.5

Każdy mechanik, który zajmuje się się regeneracją skrzyni automatycznych, może polecić konstrukcje firmy Mercedes. W szczególności te z przełomu lat 80. i 90., o oznaczeniu 722.4 i 722.5, wyróżniały się długą żywotnością. Były zamontowane w modelach: W190, W124, a także W202. W porównaniu do skrzyń manualnych, podnosiły one zużywanie się paliwa o około 1,5-3 litrów. Co prawda do specyfiki niemieckich limuzyn, to rozwiązanie pasowało niezwykle dobrze.
Po upływie lat okazało się, że te automaty nie wymagają praktycznie żadnych nakładów finansowych. Statystyki prezentują egzemplarze, pokonujące bez wysiłku dystans przewyższający milion kilometrów. Co więcej, usterki w skrzyniach biegów mercedes zdarzają bardzo rzadko. Spośród awarii, które występowały przy kilometrażu powyżej 300-400 tysięcy kilometrów, powinno się wymienić pękający tłok, a także wypadający bieg wsteczny. Generalny remont przekładni, który obejmuje wszelkie uszczelnienia i komponenty robocze, nie przekroczy kwoty 3000 złotych.

Toyota – A750, A760

Toyota zdążyła już nas przyzwyczaić do swoich dopracowanych rozwiązań technicznych. Dla inżynierów najważniejsza jest bezobsługowa eksploatacja, mimo przejechania setek tysięcy kilometrów. Mechanicy samochodowi polecają skrzynię biegów Toyota sześciobiegową, która była montowana między innymi we wcześniejszej generacji Lexusa GS, Toyocie Land Cruiser V8, 3.0 D-4D, oraz pickupie Tundra, który oferowany był na północnoamerykańskim rynku.
Klasyczna, hydrokinetyczna przekładnia bezwysiłkowo przenosi moc około 300 KM generowaną przez benzynowe, wysokoprężne jednostki. Ważne są cykliczne wymiany oleju co około 60 000 kilometrów, które wystarczają, by zapewnić nieinwazyjną eksploatację. Symptomy zużycia pojawiają się nawet po 600 000 kilometrów. Z kolei koszt kompleksowej reanimacji skrzyni będzie wynosił mniej więcej 5000 złotych.

GM – 42RLE, Jeep 545RFE

Gdy mamy zamiar zakupu samochodu z automatyczną przekładnią, bez obaw możemy zdecydować się na maszynę amerykańskiego producenta. Ich hydrokinetyczne skrzynie biegów produkowane w koncernie Forda, GM i Chrysler bez problemu pokonują setki tysięcy kilometrów.
By utrzymać je w perfekcyjnej kondycji przez lata, należy jak w przypadku każdej innej skrzyni biegów regularnie wymieniać olej, który odpowiada za smarowani. Polecamy też dokonać montażu obowiązkowej przy europejskiej specyfice użytkowania chłodnicy oleju. Jej montaż będzie kosztował około500-1500 złotych.

Więcej na: Skrzynie-biegow.pl